Cik liels ir autovadītāju skaits, kuri ikdienā piedalās ceļu satiksmē bez derīgas OCTA polises un tehniskās apskates? Kādus soda pasākumus šiem autovadītājiem varētu piemērot? To apgaismoja LTV raidījums “4. studija”.
Pirmo mēnesi kopš vidējā ātruma kontroles radari tika uzstādīti Latvijā, dati atklāj, ka no 2500 fiksētajiem pārkāpumiem vairāk nekā 800 bija saistīti ar braukšanu bez derīgas OCTA polises un vairāk nekā 400 saistīti ar braukšanu bez derīgas tehniskās apliecības.
“Mēs redzam to, ka braukšana bez OCTA un tehniskās apskates ir noteikti plašāk izplatīta, nekā mums likās līdz šim. Mūsu datu parāda, ka līdz šim bez OCTA polises braukāja ap 2% autovadītāju, tad pirmajos datos no vidējā ātruma fotoradariem mēs redzam, ka tas procents ir stipri augstāks – tie varētu būt pat visi 5%,” skaidro Jānis Abāšins, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs.
Un šie dati attiecas tikai uz noteiktiem uzstādītajiem fotoradariem. Viens no faktoriem ir tas, ka cilvēki bieži vienkārši aizmirst iegādāties OCTA polisi, it īpaši, ja to iegādājas uz īsā termiņā, piemēram, vienu mēnesi.
Iespējams, transportlīdzekļu vadītāji neapzinās, ka vidējā ātruma radari pārbauda ne tikai ātrumu, un tādēļ ir reģistrēti tik daudzi pārkāpumi. Un tagad, šeit ir informācija par sodiem braukšanai bez OCTA polises:
Mopēda vadītājam – 20 līdz 55 eiro
Cita transportlīdzekļa vadītājam – 85 līdz 120 eiro
Kravas automobiļa un autobusa īpašniekam – 400 līdz 700 eiro
Tirdzniecības uzņēmumam (fiziska vai juridiska persona) – 350 līdz 650 eiro.
Vairāk skaties LTV sižetā: